De aanval op Lidewij de Vos. Democratie of dictatuur?
Walg jij ook van al die zogenaamde deugkneuzen?
Voor ons (Freedom Fighters) is de politiek al jaren iets waar wij niet meer in geloven. Het laatste voorval in de Tweede Kamer bevestigt dat opnieuw.
Forum voor Democratie zegt dit zelf ook:
“Via de politiek gaan we niets voor elkaar krijgen, behalve dat we via de Tweede Kamer het volk kunnen bereiken.”
Wij denken dat dit steeds duidelijker zichtbaar wordt en dat steeds meer mensen dit beginnen te zien. Het kan bijna niet anders. De huidige ‘puppets’ in bijvoorbeeld de Tweede Kamer weten niet eens meer wat democratie precies inhoudt.
Zijn wij überhaupt extreemrechts?
Volgens ons niet. Forum voor Democratie ziet zichzelf niet als extreemrechts en groepen zoals Defend doen dat ook niet. Wat uiteraard wel waar is, is dat er binnen iedere groep rotte appels rondlopen.
De mainstreammedia en politici geven dit soort groepen en politieke partijen graag het stempel ‘extreemrechts’ wanneer er idioten tussen zitten die bijvoorbeeld een Hitlergroet brengen. Volgens ons gebeurt dat veel te snel en wordt er nauwelijks nog gekeken naar de inhoud van wat mensen daadwerkelijk zeggen.
Zoals we in ons vorige bericht over verdeel en heers al benoemden, weten veel mensen tegenwoordig niet eens meer wat links en rechts eigenlijk betekenen.
Het is daarom volgens ons onzin dat complete groepen zomaar worden weggezet als extreemrechts. Tegelijkertijd zie je ook antisemitische opmerkingen binnen bepaalde ‘woke groepen’, waarbij vaak geen onderscheid wordt gemaakt tussen joden en zionisten.
“Extreemrechts” is tegenwoordig voor veel mensen een label geworden om anderen weg te zetten als slecht of gevaarlijk.
Zelfs al zouden wij of anderen extreemrechts zijn — wat volgens ons niet zo is — dan nog zou vrijheid van meningsuiting voor iedereen moeten gelden.
Je hoort deze termen voortdurend terug in talkshows, de politiek en bij mensen die sterk beïnvloed zijn door media en propaganda. Daarbij wordt steeds gezegd dat we in een democratie leven met vrijheid van meningsuiting, terwijl bepaalde onderwerpen volgens hen niet bespreekbaar mogen zijn.
Leven we nog wel in een echte democratie?
Net zoals veel mensen niet meer weten wat links of rechts vertegenwoordigt, lijkt ook het begrip democratie steeds vager te worden.
Als een meerderheid van de mensen ergens achter staat, ongeacht of anderen dat ‘enge denkbeelden’ vinden, dan horen die meningen nog steeds geuit te mogen worden. En dat geldt uiteraard ook voor minderheden.
Het is niet aan politici of de mainstreammedia om te bepalen welke onderwerpen onbespreekbaar zijn. Zodra dat wel gebeurt, kun je je afvragen hoeveel vrijheid van meningsuiting er nog werkelijk bestaat.
Vooral in een land dat ooit leefde naar de bekende uitspraak van Voltaire:
“Ik keur uw mening af, maar ik zal uw recht om die te uiten met mijn leven verdedigen.”
Volgens ons laat dit opnieuw zien hoe bepaalde meningen, oppositie en vormen van verzet steeds vaker op subtiele manieren worden onderdrukt.
Ontwrichting van de samenleving
Er wordt regelmatig gezegd dat de samenleving wordt ontwricht door bepaalde meningen en uitspraken, terwijl ‘ze’ blijkbaar niet zien dat ze daar zelf juist aan bijdragen. Of zien ze dat wel, en hoort het simpelweg bij het spel?
Kijk bijvoorbeeld naar Loosdrecht en vele andere plaatsen in Nederland. Daar zijn allerlei democratische middelen gebruikt om duidelijk te maken dat de lokale bevolking niet zit te wachten op bepaalde beslissingen.
We stemden in 2005 nee tegen de EU-grondwet, maar dat werd genegeerd. We kiezen onze burgemeesters niet direct en veel mensen hebben daardoor het gevoel dat we niet in een echte democratie leven.
Als je een volk jarenlang negeert, wetten blijft doorvoeren en geen gehoor geeft aan grote groepen burgers, dan moet je niet verbaasd zijn wanneer er spanningen ontstaan.
Alles lijkt volgens ons te wijzen op één ding: een agenda die koste wat kost moet worden doorgevoerd.
De demonisering van mensen, groepen en partijen en het negeren van een groot deel van de bevolking kan uiteindelijk leiden tot verdere verdeeldheid en ontwrichting van de samenleving.
Wat is het doel?
Dat vragen steeds meer mensen zich af. Is totale ontwrichting uiteindelijk het doel? Sturen ‘ze’ aan op een burgeroorlog? Want als dit zo doorgaat, kan de verdeeldheid alleen maar groter worden. En wie wordt daar uiteindelijk beter van? Niet wij. Niet u.
Zowel links als rechts — zoals bestempeld door de mainstreammedia en bepaalde politici — lijken volgens critici steeds vaker aan te sturen op meer controle onder het mom van veiligheid. Denk aan gezichtsherkenningscamera’s, digitale ID’s, CO₂-budgetten en digitaal geld.
Volgens veel mensen zijn dit ontwikkelingen die steeds meer lijken op systemen zoals die in China bestaan, waar mensen die niet meedoen beperkingen kunnen ervaren op het gebied van vrijheid en deelname aan de samenleving.
Dat zijn volgens hen gevaarlijke ontwikkelingen: gevaarlijk voor vrijheid, privacy en het mens-zijn zelf.
De boodschap
Onze boodschap is daarom simpel: blijf trouw aan jezelf. Trap niet in verdeel en heers en wees bewust van de mogelijkheid dat verdeeldheid bewust wordt aangewakkerd.
En misschien nog wel het belangrijkste: blijf ver weg van geweld tegen anderen. Niemand wint wanneer haat en verdeeldheid de overhand krijgen.
Wij hebben respect voor mensen die zich vreedzaam uitspreken. Het mooiste zou zijn als er wereldwijd meer bewustwording ontstaat en mensen samen opstaan voor vrijheid, inspraak en verbinding.
Wat er nu gebeurt, voelt voor veel mensen als een vies politiek spel dat steeds minder verborgen wordt gehouden. Tegelijkertijd zorgt dat er ook voor dat meer mensen kritischer gaan nadenken en op zoek gaan naar gelijkgestemden.

Even iets heel anders:
Heb jij onze online radiozender al gevonden? Check het hier!


2 reacties
Mr Hagen
Dat heb je heel mooi gezegd Bro
En ik walg ook van al dat fake nieuws 🤬
René
Mooi geformuleerd maar de grootste en belangrijkste vraag is, Hoe bereiken we de door de msm geïndoctrineerde burger zodanig dat deze niet meteen afhaakt en na gaat denken.